Marky Ludwiga II.

Marky Ludwiga II. dokumentují vládu bájného bavorského krále z let 1864-1886. Tyto elegantní stříbrné mince vznikaly za vlády "pohádkového krále" známého stavbou Neuschwansteinu. Jejich spojení s romantickou érou a tragickým osudem panovníka z nich činí fascinující objekty německé numismatiky 19. století.

4 položek celkem
stribrna 5 marka 1908 univerzita jena vzacna 221572212
Novinka
3 300 Kč

Stříbrná 2marka z roku 1908 oslavuje 350 let Univerzity v Jeně a nese portrét kurfiřta Jana Fridricha Saského – zakladatele univerzity a obránce reformace.

1198
stribrna 5 marka 1908 univerzita jena vzacna 221572141
Novinka
9 500 Kč

Výjimečná pamětní mince z roku 1908 připomíná 350. výročí založení univerzity v Jeně a osobnost kurfiřta Jana Fridricha Saského – vůdčí postavy reformace a kulturního dědictví...

1197
2 marka prusko 1913 a ngc ms 64 nadherna 212498428
Novinka Certifikované
2 390 Kč

Stříbrná dvoumarka vydaná v roce 1913 k 25. výročí vlády císaře Wilhelma II. představuje důstojný symbol závěru éry německého císařství – atraktivní kus v zachovalosti MS 64 od...

963
nemecko westfalen 10000 mark 1923 vom stein 232292024
850 Kč

Německý nouzový peníz (Notgeld) z roku 1923 z provincie Vestfálsko v nominální hodnotě 10 000 marek. Pamětní emise s portrétem barona vom Stein a vestfálským koněm vznikla během...

677

Ludwig II. Bavorský (1864-1886) vešel do historie jako "pohádkový král" a jeho marky dokumentují romantickou éru bavorského království v období německého sjednocení. Tyto elegantní stříbrné mince vznikaly v období největších architektonických projektů krále, včetně stavby zámku Neuschwanstein a dalších romantických sídel. Ludwigovy marky tak představují numismatické svědectví o posledním rozkvětu nezávislého Bavorska před jeho začleněním do Německé říše.

Umělecké zpracování Ludwigových marek reflektuje romantické ideály 19. století prostřednictvím idealizovaných portrétů mladého krále a klasicizujících motivů. Charakteristické jsou portréty zdůrazňující královskou důstojnost a romantickou krásu, často doplněné o bavorské heraldické symboly jako jsou bavorské kosočtverce nebo lev. Reverzy obvykle zobrazují hodnotu mince v elegantním typografickém zpracování charakteristickém pro německé mincovnictví 19. století.

Ekonomický kontext Ludwigových marek je spojen s rozsáhlými stavebními projekty krále, které vyčerpávaly státní pokladnu a vedly k politickým krizím. Vysoké náklady na romantické zámky a operní produkce se odrazily v fiskálních problémech království a přispěly k politické izolaci krále. Paradoxně však tyto "marnotratné" investice vytvořily turistické atrakce, které dnes generují značné příjmy.

Tragická smrt Ludwiga II. za nevyjasněných okolností v roce 1886 dodává jeho markám dramatický rozměr jako posledním numismatickým svědectvím romantického panovníka. Pro sběratele představují tyto mince fascinující kombinaci umělecké hodnoty s romantickým příběhem posledního nezávislého bavorského krále, jehož odkaz překročil hranice numismatiky a stal se součástí evropského kulturního dědictví.

Design Shoptak.cz | Platforma Shoptet