Mince Ludvíka III. Hesensko-Darmstadtského
Ludvík III. Hesensko-Darmstadtský vládl v letech 1848–1877 jako velkovévoda modernizující své území v době německého sjednocování. Jeho tolary, zlatníky a krejcary dokumentují přechod od samostatného státu ke členské zemi Německého císařství. Pro sběratele představují kvalitní ražby malého německého státu s elegantním portrétem velkovévody.
Řazení produktů
Výpis produktů
Stříbrný 20krejcar Marie Terezie z roku 1780 ražený ve Vídni představuje významnou ukázku tereziánského mincovnictví v době reforem a centralizace monarchie.
Stříbrný 20krejcar Marie Terezie z roku 1774 ražený ve Vídni představuje významnou ukázku tereziánského mincovnictví v době reforem a centralizace monarchie.
Elegantní stříbrná mince z období vlády Marie Terezie, ražená roku 1770 v pražské mincovně, odráží moc a stabilitu habsburské monarchie v časech reforem a osvícenství.
Stříbrný 20krejcar z roku 1768 s portrétem Marie Terezie a madonou jako Patronkou Uher patří k cenným dokladům habsburského mincovnictví v 18. století.
Vzácný stříbrný 20krejcar z roku 1765 ražený v Praze za vlády Marie Terezie, představující ranou fázi tereziánských mincovních reforem.
Stříbrný 20krejcar z roku 1765 s portrétem Marie Terezie a madonou jako Patronkou Uher patří k cenným dokladům habsburského mincovnictví v 18. století.
Stříbrný 20krejcar z roku 1765 s portrétem Marie Terezie a madonou jako Patronkou Uher patří k cenným dokladům habsburského mincovnictví v 18. století.
Elegance tereziánského mincovnictví v podobě stříbrného 20 krejcaru z roku 1765, raženého ve Vídni – s portrétem císařovny a císařským orlem na piedestalu.
Elegance tereziánského mincovnictví v podobě stříbrného 20 krejcaru z roku 1765, raženého ve Vídni – s portrétem císařovny a císařským orlem na piedestalu.
Elegance tereziánského mincovnictví v podobě stříbrného 20 krejcaru z roku 1765, raženého ve Vídni – s portrétem císařovny a císařským orlem na piedestalu.
Stříbrný 20 krejcar Marie Terezie z roku 1763 s nádherným barokním portrétem a orlem Habsburků – ražba z pražské mincovny, symbol stability v době po sedmileté válce.
Stříbrný 20 krejcar Marie Terezie z roku 1763 s nádherným barokním portrétem a orlem Habsburků – ražba z pražské mincovny, symbol stability v době po sedmileté válce.
Ludvík III. Hesensko-Darmstadtský nastoupil na velkovévodský trůn v revolučním roce 1848 a vládl až do roku 1877, kdy Hesensko již bylo součástí sjednoceného Německa. Jeho éra představuje období modernizace a industrializace, během něhož se malé velkovévodství transformovalo z agrárního státu v průmyslově vyspělé území s rozvinutou železniční sítí.
Hesenská mincovna v Darmstadtu produkovala za Ludvíka III. zlaté desetimarky a pětimarky podle nového říšského systému od roku 1871, dříve pak tolary jihoněmecké měny, zlatníky a stříbrné šestikrejcary. Portrét velkovévody od dvorního rytce Carla Friedricha Voigta zachycuje důstojného panovníka s plnovousem a vojenskými vyznamenáními. Revers tolarů nese hesenského lva s mečem ve skoku, obklopeného vavřínovým věncem.
Významné jsou poslední tolary z roku 1871 ražené těsně před zavedením jednotné říšské marky. Zlaté mince podle nového německého standardu patří mezi nejkvalitnější ražby německých spolkových států s precizním provedením detailů. Drobné nominály s monogramem velkovévody dokládají snahu udržet vlastní identitu v rámci sjednocující se měny.
Pro numismatiky představují ražby Ludvíka III. cenné svědectví transformace německých států během procesu sjednocení. Sběratelská hodnota spočívá v dokumentaci přechodu od teritoriální roztříštěnosti k národnímu státu, přičemž hesenské mince této éry patří mezi poslední projevy monetární suverenity malých německých knížectví.




