Pařížské tolary
Pařížské tolary patří k nejprestižnějším francouzským mincím královské éry. Jako produkt hlavní francouzské mincovny reprezentují vrchol evropského mincovního umění a dokumentují tisíciletou tradici francouzské monarchie.

Stříbrný tolar z roku 1775 ražený v Ambergu za vlády bavorského kurfiřta Maxmiliána III. Josefa. Reprezentativní ukázka barokní numismatiky s náboženským motivem Madony –...

Stříbrný tolar z roku 1773 ražený v Ambergu za vlády bavorského kurfiřta Maxmiliána III. Josefa. Reprezentativní ukázka barokní numismatiky s náboženským motivem Madony –...

Stříbrný tolar z roku 1755 ražený v Mnichově za vlády bavorského kurfiřta Maxmiliána III. Josefa. Reprezentativní ukázka barokní numismatiky s náboženským motivem Madony –...

Stříbrný tolar z roku 1772 ražený v Ambergu za vlády bavorského kurfiřta Maxmiliána III. Josefa. Reprezentativní ukázka barokní numismatiky s náboženským motivem Madony –...

Stříbrný tolar z roku 1771 ražený v Mnichově za vlády bavorského kurfiřta Maxmiliána III. Josefa. Reprezentativní ukázka barokní numismatiky s náboženským motivem Madony –...

Stříbrný tolar z roku 1771 ražený v Ambergu za vlády bavorského kurfiřta Maxmiliána III. Josefa. Reprezentativní ukázka barokní numismatiky s náboženským motivem Madony –...

Stříbrný tolar z roku 1758, známý jako „Wappentaler“, ražený za vlády bavorského kurfiřta Maxmiliána III. Josefa. Reverz zdobí velký rodový erb Wittelsbachů, averz nese portrét...

Stříbrný 12groš z roku 1674 s postavou divého muže – symbolická ražba vévodství Braunschweig-Calenberg za vlády Welfského rodu, dnes vyhledávaná pro svou ikonografii a...

Saský půltolar z roku 1570 ražený v Drážďanech za vlády kurfiřta Augusta – silná mince pozdní renesance s jedinečným portrétem s mečem a propracovaným erbem Wettinů.

Guldentaler Ferdinanda II. z roku 1574 ražený v Hallu v Tyrolsku – pozoruhodná renesanční mince spojující mocenský prestiž Habsburků s výjimečnou medailérskou kvalitou.

Stříbrný tolar Ferdinanda II. Tyrolského z mincovny Hall představuje vrchol renesanční medailérské práce i politického prestiže Habsburků v alpské oblasti 16. století.

Stříbrný tolar Fridricha Augusta I. z roku 1813 je výmluvným svědkem napoleonské éry a proměn evropského politického uspořádání v době války šesté koalice.
Pařížské tolary představují numismatické památky nejdůležitější francouzské mincovny, která po více než tisíc let sloužila jako centrum francouzského mincovnictví. Monnaie de Paris, oficiálně založená v roce 864, je jednou z nejstarších nepřetržitě fungujících institucí na světě.
Pařížské tolary prošly všemi epochami francouzských dějin - od středověkých feudálních mincí přes renesanční královské emise až po předrevoluční absolutistické tolary. Každé historické období se odrazilo ve stylu, ikonografii a technickém provedení, což z pařížské kolekce činí kompletní přehled francouzské kultury.
Během vrcholu francouzské moci v 17. a 18. století dosáhly pařížské tolary technické a umělecké dokonalosti, která ovlivnila mincovnictví po celé Evropě. Ludvík XIV. a jeho nástupci využívali numismatiku jako prostředek královské propagandy a demonstrace francouzské kulturní hegemonie.
Pro sběratele představují pařížské tolary spojení s centrem evropské civilizace. Jejich historická hodnota je nepřekonatelná - dokumentují více než tisíciletý vývoj francouzského státu, královskou magnificenci a úlohu, kterou Francie sehrála při formování evropské kultury a politik y.