Stříbrné mince Faustiny II. (mladší)
Stříbrné mince Faustiny II. (mladší) představują elegantní římské ražby manželky Marka Aurelia z 2. století n.l. Tyto kvalitní stříbrné denáry dokumentují vrchol antoninské dynastie a oslavují ideály římského ženství během zlatého věku říše.

Stříbrná pamětní mince 500 Kčs z roku 1983 vydaná k 100. výročí otevření Národního divadla v Praze. Krásný umělecký motiv a historický význam z ní činí oblíbený sběratelský kousek.

Vzácná bolivijská mince s portrétem Simóna Bolívara z roku 1839 připomíná ideály republiky a ústavnosti, které formovaly moderní Latinskou Ameriku po získání nezávislosti.

Stříbrný daalder z roku 1641, ražený v Západním Frísku, představuje rané vydání slavné série „rytířských“ mincí. Motiv rytíře a kráčejícího lva odráží nezávislost a odhodlání...

Stříbrný daalder z roku 1643, ražený v Západním Frísku, symbolizuje odhodlání nizozemských provincií v době osmdesátileté války. Motiv rytíře a lva vyjadřuje sílu, víru a...

Stříbrný daalder z roku 1642, ražený v Západním Frísku, představuje klasickou ukázku mincovní produkce Nizozemské republiky v době vrcholícího konfliktu s Habsburky. Bohatá...

Stříbrný rijksdaalder z roku 1644 ražený v Západní Frieslandii. Typický „rytířský tolar“ s postavou ozbrojence a heraldickým lvem, symbol svobody a nezávislosti nizozemských...

1/3 tolaru z Mansfeldu z roku 1671 s motivem svatého Jiří bojujícího s drakem – ukázka bohaté heraldiky a renesanční symboliky knížectví Mansfeld-Bornstedt.

Stříbrná mince 15 Diners 2012 z Andorry věnovaná Botticelliho „Madonně s dítětem a dvěma anděly“ – umělecké dílo renesance v detailním numismatickém provedení. Oxidace (patina).

Stříbrný tolar z roku 1771 ražený v Mnichově za vlády bavorského kurfiřta Maxmiliána III. Josefa. Reprezentativní ukázka barokní numismatiky s náboženským motivem Madony –...

Stříbrný tolar Friedricha Viléma III. z roku 1818 s impozantním motivem pruského orla na válečných trofejích – numismatická připomínka poválečné obnovy po napoleonských válkách.

Precizní proof replika korunovačního tolaru Viléma I. a Augusty z roku 1861, vyražená z ryzího stříbra 999 – ideální pro sběratele historických motivů v luxusním provedení.

Stříbrný korunovační tolar z roku 1861 vydaný u příležitosti korunovace Viléma I. a královny Augusty – ikonická pruská emise s bohatou symbolikou moci.
Stříbrné mince Faustiny II. (mladší) vznikaly během vrcholného období římské říše, kdy Annia Galeria Faustina Minor, dcera Antonina Pia a manželka filozofa-císaře Marka Aurelia, představovala ideál římské císařovny a matky budoucích panovníků. Tyto elegantní stříbrné denáry dokumentují nejen osobní život císařské rodiny, ale také nejvyšší standardy římského mincovního umění v období největší prosperity a kulturního rozkvětu říše. Faustininy mince circulovaly v době, kdy římská říše dosáhla svého územního maxima a kulturního vrcholu, kdy filozofické myšlení ovlivňovalo státní politiku a kdy se Řím stal synonymem pro civilizaci, právo a umění.
Umělecká kvalita mincí Faustiny II. dosahuje absolutních vrcholů římského mincovnictví díky ekonomické prosperitě antoninského období a dostupnosti nejkvalitnějšího stříbra z celé říše. Portréty císařovny vykazují realistickou krásu a důstojnost, které etablovaly ikonografické standardy pro zobrazování římských císařoven na několik století dopředu. Ikonografie často zdůrazňuje její role jako manželky, matky a ochránkyně tradičních římských hodnot prostřednictvím božstev jako Juno, Venus nebo Ceres. Technické zpracování dosahuje takové preciznosti, že se tyto mince staly vzory pro pozdější období. Zvláště cenné są denáry s vyobrazením jejích dětí nebo s nápisy oslavujícími její úlohu matky budoucích císařů, včetně Commoda, který později nastoupil na trůn, což dokumentuje důležitost dynastické kontinuity v římském politickém systému.
Faustina II. zemřela předčasně během Markova tažení na Dunaji v roce 175 n.l., což hluboce zasáhlo filozofa-císaře a vedlo k jejímu zbožštění a založení charitativních institucí v její památku. Její mince tak získaly dodatečný význam jako památky na ideální manželku a matku v římském pojetí. Markovy "Hovory k sobě" obsahují několik osobních úvah o manželství a ztrátě, což dodává numismatickým památkám na Faustinu osobní rozměr. Pro sběratele představují stříbrné mince Faustiny II. možnost vlastnit autentické památky na zlatý věk římské říše a ideál římského ženství. Investičně jsou atraktivní díky kombinaci antoninské prestiže, výjimečné umělecké kvality a dokumentace rodinného života nejslavnějšího římského filozofa-císaře. Rostoucí zájem o ženské postavy antické historie, antoninské období a římskou kulturu podporuje dlouhodobý potenciál těchto mincí, které představují symbol krásy, ctnosti a rodinných hodnot v nejslavnějším období římské civilizace.