Nákupní a reklamační proces

Jak nakupovat na Mincmistr.cz

1. Výběr zboží

  • Vyberte si požadované numismatické produkty z našeho katalogu
  • U každého produktu najdete detailní fotografie, popis, fyzické parametry (rozměry, hmotnost, ryzost) a další informace
  • Zboží vložte do košíku kliknutím na tlačítko "Přidat do košíku"

2. Nákupní košík

  • V košíku můžete upravit množství vybraných produktů nebo je odstranit
  • Pro pokračování k pokladně klikněte na tlačítko "Pokračovat"

3. Přihlášení / Registrace

  • Pokud již máte uživatelský účet, přihlaste se
  • Nákup je možný i bez registrace jako host
  • Pokud se chcete registrovat, stačí vyplnit základní údaje

4. Doručovací a fakturační údaje

  • Vyplňte doručovací adresu, kam chcete zboží doručit
  • Vyplňte fakturační údaje, pokud se liší od doručovacích
  • Pro firemní zákazníky je nutné vyplnit IČ a DIČ

5. Způsob dopravy

Vyberte jednu z následujících možností:

  • Osobní odběr - v naší kamenné prodejně na adrese Chomutovská 5, Klášterec nad Ohří, 431 51
  • Česká pošta - cenný balík - doručení na vaši adresu
  • Balíkovna - doručení na výdejní místo dle vašeho výběru

6. Způsob platby

Vyberte jednu z následujících možností:

  • Platba kartou online - rychlá a bezpečná platba prostřednictvím platební brány
  • Bankovní převod - platba předem na náš bankovní účet
  • Dobírka - platba při převzetí zásilky
  • Hotově - pouze při osobním odběru

7. Rekapitulace objednávky

  • Zkontrolujte všechny zadané údaje, vybrané zboží, dopravu a platbu
  • Potvrzením objednávky vyjadřujete souhlas s našimi obchodními podmínkami

8. Dokončení objednávky

  • Kliknutím na tlačítko "Objednat s povinností platby" dokončíte objednávku
  • Obratem vám zašleme potvrzení o přijetí objednávky na váš e-mail
  • Kupní smlouva je uzavřena až zasláním druhé e-mailové zprávy, ve které potvrzujeme přijetí vaší objednávky

9. Sledování objednávky

  • Po expedici zásilky vám zašleme e-mail s informací o odeslání
  • V e-mailu najdete odkaz pro sledování zásilky

Důležité informace u numismatických produktů

Pro správnou identifikaci a specifikaci numismatického produktu (mince, bankovky, medaile) jsou rozhodující:

  • Fotografie produktu zobrazená v detailu nabídky
  • Uvedené fyzické parametry (rozměry, hmotnost, ryzost, složení materiálu)
  • Uvedený ročník a země původu

Doprovodné texty popisující historické souvislosti, pozadí vzniku, symboliku nebo jiné informace mají především informativní a vzdělávací charakter a mohou obsahovat drobné nepřesnosti, které nejsou důvodem k reklamaci.

Zákaz čištění a úprav numismatických produktů

Upozorňujeme, že zákazník nesmí zakoupené numismatické produkty (mince, medaile, slitky) žádným způsobem čistit, upravovat nebo jinak zasahovat do jejich stavu. Numismatické produkty jsou dodávány ve stavu, který odpovídá jejich povaze a účelu. Jakékoliv čištění (včetně použití chemických přípravků, ultrazvuku nebo mechanického čištění), leštění, broušení nebo jiné úpravy mohou nevratně poškodit produkt, snížit jeho hodnotu a znehodnotit sběratelské vlastnosti. V případě, že zákazník jakýmkoliv způsobem zasáhne do původního stavu produktu, zaniká právo na reklamaci. Při posuzování reklamace si vyhrazujeme právo odborně posoudit, zda došlo k takovému zásahu ze strany zákazníka.

AML povinnosti při nákupu drahých kovů

Na základě zákona č. 253/2008 Sb., o některých opatřeních proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu (tzv. AML zákon) jsme povinni provádět identifikaci zákazníků při obchodech s drahými kovy v následujících případech:

Při objednávkách nad 1.000 EUR (přibližně 25.000 Kč)

Jsme povinni ověřit vaši totožnost jedním z následujících způsobů:

  • Osobně na naší prodejně předložením platného dokladu totožnosti s fotografií
  • Při převzetí objednávky prostřednictvím zvoleného dopravce

Pro objednávky nad 10.000 EUR (přibližně 250.000 Kč)

Musíme provést důkladnější ověření zákazníka:

  • Osobně na naší prodejně předložením platného dokladu totožnosti s fotografií

Pokud nejsou splněny povinnosti prokázání totožnosti nebo poskytnutí potřebných dokladů, nemůžeme kupní smlouvu realizovat.

Vrácení zboží (odstoupení od smlouvy)

Pokud u nás nakupujete jako spotřebitel, můžete tzv. odstoupit od kupní smlouvy. To ve zkratce znamená, že se kupní smlouva „zruší" – vy nám vrátíte zakoupené zboží a my vám zase peníze.

Odstoupení od smlouvy v zákonné lhůtě

V běžných případech máte právo odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží bez udání důvodu. Tato lhůta se počítá od převzetí zboží vámi nebo vámi pověřenou osobou (dopravce se v tomto případě nepočítá).

Omezení možnosti vrácení zboží

Upozorňujeme, že podle § 1837 občanského zákoníku nelze odstoupit od nákupu zboží, kde se cena odvíjí od výkyvů finančních trhů, jako jsou zlaté a stříbrné mince, slitky či medaile.

Odstoupit od smlouvy také nelze u zboží, které:

  • Podléhá rychlé zkáze nebo má krátkou dobu spotřeby
  • Jste po dodání nenávratně zapracovali s jinými produkty
  • Jsme vám vyrobili podle vašich požadavků nebo přizpůsobili vašim osobním potřebám
  • Jsme dodali v zapečetěném obalu a ze zdravotních nebo hygienických důvodů ho nejde vrátit poté, co jste obal porušili

Jak postupovat při odstoupení od smlouvy

  1. Do 14 dnů od převzetí zboží nám dejte vědět, že od smlouvy odstupujete:

    • E-mailem pomocí formuláře pro odstoupení od smlouvy (ke stažení níže) na info@mincmistr.cz
    • Dopisem na adresu: Zbyněk Marschalek, Chomutovská 5, Klášterec nad Ohří, 431 51
    • Osobně v naší kamenné prodejně: Chomutovská 5, Klášterec nad Ohří, 431 51
  2. Uveďte nám:

    • Číslo objednávky
    • Den nákupu
    • Vaše bankovní spojení pro vrácení peněz
    • Důvod odstoupení uvádět nemusíte
  3. Zboží nám zašlete (nebo jinak předejte) na naši adresu nejpozději do 14 dnů od odstoupení.

  4. Zboží vraťte kompletní, nemělo by být upravené, opotřebené nebo poškozené. Zejména upozorňujeme, že zboží je potřeba vracet s původními certifikáty či neporušenými pečetěmi.

  5. Náklady na vrácení zboží zpět k nám nesete vy. A to i v případě, že zboží pro svou povahu nemůže být zpět k nám vráceno obvyklou poštovní cestou (maximální odhadované náklady v takovém případě jsou ve výši 150 Kč).

  6. Bezodkladně po předání nebo alespoň prokázání předání zboží k přepravě zpátky k nám vám vrátíme částku, která odpovídá ceně zboží a zaplaceným nákladům na jeho dodání (ze zákona máme právo vám vrátit částku odpovídající nejlevnějšímu způsobu dodání, který jste mohli na našem e-shopu zvolit).

Reklamační proces

Jak reklamovat zboží

  1. Kontaktujte nás

    • E-mailem: info@mincmistr.cz
    • Osobně: v naší kamenné prodejně na adrese Chomutovská 5, Klášterec nad Ohří, 431 51
  2. Sdělte nám

    • Vaše kontaktní údaje, na které vám dáme vědět, jakmile bude reklamace vyřízena
    • Číslo objednávky
    • Popis vady a kdy jste ji zjistili
    • Jak si přejete reklamaci vyřídit
    • Budeme potřebovat i jakýkoliv doklad či prokázání nákupu
  3. Odešlete reklamované zboží

    • Zboží pečlivě zabalte, aby nedošlo k jeho poškození při přepravě
    • Přiložte vyplněný reklamační formulář (ke stažení níže)
    • Doklad o nákupu (fakturu nebo potvrzení objednávky)
    • Adresa pro zaslání reklamace: Zbyněk Marschalek, Chomutovská 5, Klášterec nad Ohří, 431 51
    • V některých případech nám může stačit i jen zaslání fotografie – dali bychom vám vědět. Ideálně nás tedy předem kontaktujte, domluvíme se.

Průběh reklamace

  1. Potvrzení přijetí reklamace

    • Po obdržení reklamovaného zboží vám zašleme potvrzení o přijetí reklamace na váš e-mail
  2. Posouzení reklamace

    • Reklamaci vyřídíme bezodkladně, nejpozději do 30 dnů od přijetí
    • O výsledku reklamace vás budeme informovat e-mailem nebo telefonicky
  3. Vyřízení reklamace Nabízíme následující možnosti řešení podle typu vady:

    • Oprava zboží
    • Výměna zboží
    • Slevu z kupní ceny
    • Vrácení peněz (odstoupení od smlouvy)

    Odstoupit od smlouvy nejde (a máte tedy jen nárok na slevu), pokud je vada nevýznamná. Má se ale obecně za to, že je vada významného charakteru.

  4. Vrácení reklamovaného zboží

    • Po vyřízení reklamace vám zboží zašleme zpět na uvedenou adresu, případně vás budeme informovat o možnosti vyzvednutí v naší prodejně
    • Pokud si věc zpátky nepřevezmete, můžeme po vás chtít přiměřené náklady, které se pojí s uskladněním věci

Zákonná práva z vadného plnění

Odpovídáme za to, že zboží nemá při převzetí vady. To znamená, že v době, kdy ho přebíráte:

  • Odpovídá vaší objednávce (požadovaný produkt v dohodnutém množství, jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě, případně má další ujednané vlastnosti nebo vlastnosti, které můžete rozumně očekávat i s ohledem na naše reklamy a jiné materiály nás nebo našich obchodních partnerů)
  • Hodí se k dohodnutému nebo požadovanému účelu
  • Hodí se k účelu, pro které se zboží tohoto druhu obvykle používá
  • Má dohodnuté příslušenství, balení, případně pokyny k použití, jsou-li zapotřebí
  • Odpovídá jakostí nebo provedením vzorku či předloze
  • Vyhovuje právním předpisům

Pokud se vada projeví do 1 roku od převzetí, má se za to, že věc byla vadná už při převzetí, ledaže je to z povahy produktu nebo vady vyloučeno. Tato doba neběží (staví se) po dobu, po kterou věc nemůžete v případě (oprávněné) reklamace používat.

Věc můžete reklamovat, pokud se vada projevila do 2 let od převzetí zásilky. Tato doba neběží (staví se) po dobu, po kterou věc nemůžete v případě (oprávněné) reklamace používat.

Kdy nelze reklamovat

Reklamaci nelze uplatnit v těchto případech:

  • U zboží se slevou kvůli vadě, na kterou jste byli předem upozorněni
  • Při běžném opotřebení způsobeném používáním
  • U vad způsobených nesprávným používáním nebo nedostatečnou údržbou
  • U mechanického poškození způsobeného uživatelem
  • U vad, které vznikly nedodržením pokynů v návodu k použití

Náklady na reklamaci

Náklady, které účelně vynaložíte na oprávněnou reklamaci, vám proplatíme. O proplacení nás požádejte co nejdříve, nejpozději do jednoho měsíce od konce lhůty pro uplatnění reklamace, jinak na tyto náklady nebudete mít nárok.

Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů

Podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, máte právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu plynoucího z kupní smlouvy. V takovém případě se můžete obrátit na Českou obchodní inspekci:

  • Česká obchodní inspekce
  • Ústřední inspektorát - oddělení ADR
  • Gorazdova 1969/24, 120 00 Praha 2
  • E-mail: adr@coi.cz
  • Web: www.coi.cz

Mimosoudní řešení se zahajuje výlučně na váš návrh, a to v případě, že se spor nepodařilo s námi vyřešit napřímo. Návrh můžete podat nejpozději do 1 roku ode dne, kdy jste u nás poprvé uplatnili svoje právo, které je předmětem sporu.

Zahájit mimosoudní řešení sporu online můžete prostřednictvím platformy ODR, dostupné na webové stránce ec.europa.eu/consumers/odr/.

Časté dotazy (FAQ)

Jaký je rozdíl mezi odstoupením od smlouvy a reklamací?

Odstoupení od smlouvy znamená vrácení zboží bez udání důvodu v zákonné lhůtě 14 dnů. Reklamace je uplatnění práv z vadného plnění, když zboží vykazuje vadu nebo nefunguje správně.

Mohu odstoupit od smlouvy při nákupu zlatých nebo stříbrných mincí?

Ne, u zboží, jehož cena závisí na výkyvech finančního trhu (jako jsou zlaté a stříbrné mince, slitky či medaile), není možné podle § 1837 občanského zákoníku odstoupit od smlouvy.

Jak dlouho trvá vyřízení reklamace?

Reklamaci vyřídíme bezodkladně, nejpozději do 30 dnů od jejího přijetí. V opačném případě můžete odstoupit od smlouvy nebo požadovat přiměřenou slevu.

Musím při reklamaci vždy zasílat zboží zpět?

Ve většině případů ano, abychom mohli vadu posoudit. V některých případech nám ale může stačit i zaslání fotografie – dali bychom vám vědět. Ideálně nás tedy předem kontaktujte.

Kdo hradí náklady na dopravu při reklamaci?

Pokud je reklamace uznána jako oprávněná, máte právo na úhradu účelně vynaložených nákladů spojených s uplatněním svého práva, včetně nákladů na dopravu.

Důležité odkazy

Máte dotaz?

Neváhejte nás kontaktovat na e-mailu info@mincmistr.cz.


V Klášterci nad Ohří, dne 11.04.2025